Florian de Vette

Hey, leuk dat je even een kijkje neemt op mijn pagina! Mijn naam is Florian, 29 jaar oud en sinds april 2016 drumdocent bij de Goudse Popschool. Op jonge leeftijd merkte ik al dat ik het enorm leuk vond, mijn ouders wat minder, om met alles wat ik mijn handen kreeg mee te tikken op muziek. Op mijn 14e besloot ik dan ook om op bandcoachingles te gaan waar ik in mijn eerste bandje terecht kwam en mijn eerste podiumervaring als drummer opdeed. In deze periode leerde ik veel over het proces van liedjes­ schrijven, de rol van de drums binnen een band en het samenwerken met andere muzikanten. Na veel te hebben gespeeld in talloze bands en op ontelbare jamsessie wilde ik mijzelf verder ontwikkelen. Zodoende heb ik in de jaren daarna o.a. gestudeerd aan de Rockacademie in Tilburg ( hoofdvak Drums )en heb ik een jaar Muziekwetenschappen gestudeerd aan de Universiteit van Utrecht.

Momenteel speel ik in de rockband Mutt Dog County waarmee ik wekelijks op het podium sta en ook regelmatig te vinden ben in de Plug Unit Studio. ( leuk feitje; gitaardocent Nino speelt ook in deze band). Met deze band hebben we inmiddels enkele singles uitgebracht, gespeeld bij o.a. 3FM en radio Veronica en hebben we onlangs een deal gesloten met internationale musicpublisher Massive Music.
Daarnaast speel ik ook in enkele coverbands waardoor ik door de jaren heen bekend ben geraakt met een breed scala aan verschillende soorten muziek en veel podiumervaring heb opgedaan.

Tijdens mijn drumlessen staat jouw plezier en beleving voorop!  De lessen zijn op maat en hangen af van jouw wensen. Wil je werken aan theorie en techniek of simpelweg je favoriete liedje leren drummen? Geen probleem, dat kan allemaal! Leer kennis maken met verschillende ritmes en drumfills, paradiddles en ontwikkel jouw eigen unieke drumstijl. Vraag gerust een proefles en wie weet zie ik je binnenkort. Rock on!

Florian de Vette