Missie.
De missie van de Goudse Popschool is een belangrijke bijdrage te leveren in het bevorderen èn in stand houden van de bandcultuur in “het Groene Hart “ van Nederland. Enerzijds wordt dit bereikt door muziekeducatie, anderzijds wordt dit bereikt door het organiseren van muziekevenementen zoals het "Ouwe Goudse Festival" en de "Grote Prijs van het Groene Hart". De Goudse Popschool is opgericht in 2007. Momenteel volgen ca. 600 leerlingen wekelijks muziekles bij de Goudse Popschool. De Goudse Popschool levert kwaliteitsonderwijs voor alle leeftijden tegen betaalbare tarieven.

Muzieklessen op maat.

De Goudse Popschool heeft de beschikking over een jong-, enthousiast- gepassioneerd- en vakkundig docententeam dat bekend is met de hedendaagse muziekstromingen. De Goudse Popschool is er zowel voor starters als voor de gevorderde leerling. Een gestructureerd lesplan (traditioneel of modern) wordt zoveel mogelijk afgestemd op de persoonlijke wensen van de leerling. Bij de Goudse Popschool kan je de volgende instrumenten leren bespelen : Elektrische gitaar, Akoestische gitaar, Basgitaar, Drums, Piano, (Hammond)orgel en Keyboard. Het betreft individuele lessen. Voor gitaar bestaat tevens de mogelijkheid om duolessen te volgen. Naast instrumentlessen verzorgt de Goudse Popschool ook zanglessen. Wij bieden de volgende mogelijkheden : Individuele zangles en Duo-zangles. Voor de gevorderde instrument- of zangleerling biedt de Goudse Popschool de mogelijkheid om deel te nemen aan verschillende bandprojecten en zanggroepen. Voor een uitgebreid overzicht van de lesmogelijkheden bij de Goudse Popschool verwijzen wij naar de pagina Lesaanbod. Voor vragen kan je altijd even bellen of mailen naar de Goudse Popschool.

Flexibiliteit.
Instrument- en zanglessen kunnen op ieder moment in het schooljaar worden gestart. Voor ieder vak kan eenmalig een gratis- en vrijblijvende proefles worden gevolgd. Na het volgen van deze proefles is het mogelijk om direct te beginnen met de eerste lesronde. Na iedere lesronde heeft de leerling de keuze om verder te gaan met een nieuwe lesronde of om te stoppen. Het aantal lessen per lesronde staat vermeld bij het gewenste vak, zie de pagina Lesaanbod.

Lesschema.
Er wordt wekelijks lesgegeven op een vast tijdstip. Deze vaste lestijd wordt in onderling overleg afgesproken. Gedurende de reguliere schoolvakanties wordt geen les gegeven, de dan nog "openstaande" lessen worden doorgeschoven tot na de vakantie.